El Dia de la Nina i la Dona en la Ciència, a Twitch

Twitch ha estat l'escenari d'un dels actes promoguts per la Plataforma 11F Balears amb motiu del #11F Dia Internacional de la Dona i la Nina en la Ciència, "Just chatting amb científiques", que ha consistit en una xerrada amb dones científiques de les nostres illes, entre d'altres amb Mar Leza, Lucía Loureiro, Alba Serrat, Julia Máñez, Roberta Zambrini, Carol de Benito, Yolanda González, Helena Antich, Iris Hendriks, Antonia Tugores, Inés Castejón, Fiona Tomas, Irene Estébanez y Joana Francesca Ferragut.

La Plataforma 11F Balears és una acció col·laborativa per posar en valor el paper de la dona en la ciència i la tecnologia, i està formada per dones de diferents entitats i institucions científiques. Des de que l’any 2015 Nacions Unides proclamàs l'11 de febrer (11F) com el Día Internacional de la Dona i la Nina en la Ciència, es celebren activitats arreu del món per denunciar l'escletxa de gènere existent i aconseguir l'accés i la participació plena i equitativa en la ciència per les dones i les nines.



La retransmissió de la xerrada a Twitch ha estat coordinada per la nostra admirada comunicadora Tona Pou, qui ha sabut triar el canal més adequat a la seva audiència, les nines i adolescents.

Twitch, segons explica Marketing4ecommerce.net, és la plataforma de live streaming més gran del món i des del seu origen ha estat especialitzada en la retransmissió de partides de videojocs, encara que cada vegada ofereix més continguts d'un altre tipus, com a música, estil de vida, xerrades amb els usuaris o esport. De fet, importants clubs com Reial Madrid, PSG o Arsenal compten amb el seu propi canal. La pròpia plataforma es defineix de la següent manera: “Twitch és on milions de persones es reuneixen en directe diàriament per a xerrar, interactuar i crear junts el seu propi entreteniment”.

Segons dades de la pròpia plataforma, Twitch rep 17,5 milions de visitants per dia i té una audiència mitjana de més de 1,5 milions d'espectadors. A més, cada mes, més de 4 milions de creadors de contingut realitzen directes en la plataforma.

Dos terços dels usuaris són homes (65% homes i 35% dones), encara que fa tan sols dos anys la diferència era molt més accentuada (81% homes i 19% dones). Per edats, no hi ha dubte que Twitch és una plataforma de centennials (41%) i millennials (32%).


El video de la retransmissió, per aquelles franges d'edats més properes als de l'autora del post que no tenen compte a Twitch, es pot visionar també a Youtube aquí: 









Comentarios

Entradas populares de este blog

Education: The Kotler's IMC model

¿Fake news en medios tradicionales online?

"Todo perfecto" en Wish y en AliExpress